Botox

Vaikea migreeni

Kun harvoin toistuva migreeni muuttuu jatkuvaksi ja hallitsee elämääsi voi botuliinitoksiiini palauttaa elämäsi raiteilleen. Kroonisessa migreenissä päänsärkypäiviä on enemmän kuin kivuttomia päiviä usean kuukauden jaksossa. Estohoito toteutetaan tavallisimmin kolmen kuukauden välein

Lihaskipu

Toisinaan kipu pitkittyy lihaksen luisessa kiinnityskohdassa ja parantuminen tuntuu vievän ikuisuuden. Botuliinitoksiinilla kudoksen toipuminen mahdollistuu ja kipu helpottuu. Ns. tenniskyynärpää eli lateraalinen epikondyliitti on tyypillinen tällainen pitkittyvä kiputila

Dystonia

Joskus keho ei saa rauhaa pakkoliikkeeltä. Tavallisimmin pää/kaula tai jokin raajan osa liikkuu tai vapisee pakonomaisesti. Arvioidaan tällöin hoito yhdessä

Purentakipu

bruksaaminen ja purentadysfunktio

Kun hammaslääkärisi on todennut jatkuvan yöllisen purennan aiheuttavan Sinulle kipua ja vaurioita hampaistoosi etkä saa apua tavanomaisista hoidoista voi botuliinitoksiinihoito lievittää kipua

Hermovauriokipu

Pitkäaikainen hermovauriokipu eli neuropaattinen kipu on lamauttavaa. Paikallista hermovauriokipua voidaan helpottaa botuliinitoksiinikäsittelyllä. Muulle hoidolle huonosti vastaava kolmoishermokipu ja vyöruusukipu ovat esimerkkejä tällaisesta kivusta

Liikahikoilu

Liikahikoilu on vaan joskus iso ongelma ja vähintäänkin tuskastuttavaa. Botuliinitoksiini antaa pitkäaikaisen ja hyvän suojan liikahikoiluun. Esimerkkejä ovat liiallisesti hikoileva päänahka, kainalot tai kädet. Hikoilu estyy hoidon jälkeen useimmiten 9 - 12 kk ajaksi

Kasvon pakkoliikkeet, TIC ja elohiiri

Kasvojen alueella voi esiintyä jatkuvaa pakkoliikettä monella eri tavalla. Niitä voidaan hillitä botuliinilla

Liiallinen syljen eritys

Toisinaan neurologisen sairauden hankala haitta on liiallinen syljen erittyminen. Sylkirauhasen käsittely botuliinitoksiinilla vähentää syljen erittymistä pitkäaikaisesti

Kosmeettinen haitta

Täydellinen kasvohermohalvaus tai vamma voi jättää ikävän epäsymmetrian kasvoihin. Botuliinihoito ei paranna, mutta voi oleellisesti vähentää vammasta aiheutuvaa kosmeettista haittaa